Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
PreSonus Eris E4.5 SET
Zestaw 2 aktywnych monitorów.
1 Przedmiot Przedmioty
PRODUKT DOSTĘPNY
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Uznałeś, że nagrywanie dźwięku to dziedzina, którą chcesz na poważnie zajmować się w przyszłości? Świetnie – przyszła pora, by sięgnąć po monitory studyjne PreSonus serii Eris. Na tanich głośniczkach komputerowych bądź kolumnach domowego stereo nigdy nie usłyszysz, co naprawdę dzieje się w miksie. Takie odsłuchy nie nadają się do miksowania dźwięków.
Monitory Eris spełnią wszelkie Twoje oczekiwania, bowiem wyposażono je w znakomicie zaprojektowane, kewlarowe przetworniki niskich tonów, niewielkiej masy przetworniki wysokotonowe z jedwabną kopułką, system wzmocnienia w klasie AB i zestaw regulacji, którym w profesjonalny sposób dostroisz brzmienie głośników do akustyki pomieszczenia.
Przy czym, monitory z serii Eris kosztują tak niewiele, że widząc ich cenę momentalnie pomyślisz, że taka okazja więcej się nie trafi. W serii Eris dostępne są trzy modele, więc możesz wybrać model odpowiedni do Twojego studia.
Jeżeli masz ograniczoną ilość miejsca, lub zależy ci na pełnej mobilności, sięgnij po ultra-kompaktowe monitory Eris E4.5. Te niesamowite maluchy wymiarami może przypominają głośniki komputerowe, ale zapewniają brzmienie profesjonalnej jakości. Monitor Eris E4.5 wyposażono w 4.5-calowy, kewlarowy przetwornik nisko-tonowy, lekki, zabezpieczony kratką tweeter 1-calowy z jedwabną kopułką, oraz układ wzmocnienia w klasie AB. Każdy z głośników napędzany jest wzmacniaczem o mocy 25 W w klasie AB — to solidna dawka mocy jak na nieduże głośniki. Model E4.5 przenosi dźwięki w zakresie od 70 Hz do 20 kHz. Dzięki niewielkim rozmiarom – 163 x 241 x 180 mm – ustawisz to urocze maleństwo w dowolnym kącie swojego studia.
Eris E5 to kolejny pod względem rozmiarów i mocy model monitorów PreSonusa. Kompaktowe odsłuchy Eris E5 o wymiarach 178 x 260 x 195 mm, które ważą 4.63 kg wyposażono w 5.25-calowy driver nisko-tonowy z membraną kewlarową, skojarzony z wzmacniaczem w klasie AB o mocy 45 W oraz 1-calowy [25 mm] tweeter z jedwabną kopułką, zasilany wzmacniaczem w klasie AB o mocy 35 W. Odsłuchy potrafią wydać z siebie dźwięk o poziomie szczytowym SPL 102 dB, a ich pasmo przenoszenia zawiera się w zakresie od 53 Hz do 22 kHz. Gdy przypomnimy, o jakich rozmiarów i z jakiej półki cenowej monitorach studyjnych mowa, te dane zabrzmią naprawdę imponująco.
Jeśli zależy ci na potężniejszym brzmieniu niskich częstotliwości i większej mocy, model Eris E8 będzie tym, czego szukasz. Wyposażone w 8-calowy przetwornik nisko-tonowy z membraną kewlarową i napędzane 75 W wzmacniaczem mocy w klasie AB, monitory schodzą w dole do częstotliwości 35 Hz. Podobnie jak E5, model E8 za sprawą 1.25-calowego [32 mm], przetwornika wysoko-tonowego z jedwabną kopułką, przetwarza dźwięki do częstotliwości 22 kHz. Tweeter w modelu E8 napędzany jest mocniejszym wzmacniaczem w klasie AB o mocy 65 W. Przy swojej większej mocy E8 wytwarza dźwięk na poziomie szczytowym SPL 105 dB.
E4.5 posiada wejście symetryczne ¼” TRS oraz wejście niesymetryczne RCA. Do dyspozycji jest również wejście niesymetryczne 1/8”, do którego możesz podłączyć swój smartfon lub odtwarzacz MP3. To daje pełną swobodę konfiguracji w przypadku, gdy planujesz zamienić głośniczki komputerowe lub stare, zniekształcające sygnał monitory studyjne na coś znacznie lepszego.
Chwila, zwróć szczególną uwagę na dostępne w E4.5 wejścia symetryczne TRS. Symetryczne wejścia pomogą ci zminimalizować poziom szumów – to profesjonalna cecha, jakiej nie znajdziesz w żadnym innym odsłuchu tej klasy. To zresztą nie jedyne, profesjonalne rozwiązanie w modelach Eris, jakich próżno szukać w konkurencyjnych produktach. W kolejnym punkcie zaznaczymy kilka hi-endowych funkcji, które naprawdę wyróżniają modele Eris wśród innych, budżetowych monitorów studyjnych.
Modele Eris E5 i E8 wyposażono w symetryczne wejścia na złączach XLR oraz jack 6,3 mm TRS i niesymetryczne wejścia liniowe na złączach RCA. Przy podłączeniu przewodów do obu wejść symetrycznych, wejście TRS działa zamiast wejścia typu XLR. Sygnał z wejścia RCA sumowany jest w torze sygnałowym.
Z taką ilością wejść nigdy nie doświadczysz problemu z podłączeniem do monitorów Eris dowolnego źródła sygnału na poziomie liniowym [jeżeli urządzenie źródłowe ma wyjścia niesymetryczne typu ¼” TS, po prostu wykorzystaj przejściówkę ¼”- RCA lub przewód z właściwymi końcówkami].
Współczesnych twórców charakteryzuje to, że tworzą muzykę w wielu różnych gatunkach i pracują nad nią w wielu, różnych miejscach. Monitory Eris możesz bez problemu zabrać ze sobą, zmieniając lokalizację w trakcie pracy nad muzyką. Tak samo łatwo, możesz dopasować brzmienie odsłuchów do akustyki konkretnego pomieszczenia, a nawet pod kątem muzyki, nad którą pracujesz.
Jedną z podstawowych funkcji regulacji jest kontroler Input Gain, którym ustawia się poziom sygnału zanim trafi do wzmacniacza mocy. Właśnie tak, w całym torze sygnałowym, dla każdego z kolejnych urządzeń trzeba ustawić poziomy w taki sposób, by finalnie uzyskać czysty sygnał, na optymalnym poziomie. O tej gałce będziesz mógł zapomnieć w momencie, gdy już ustawisz odpowiednie poziomy dla całego łańcucha urządzeń.
Monitory Eris wyposażono w sekcję korekcji Acoustic Tuning [High, Mid oraz filtr Low Cut]. Te regulatory służą do ustawienia poziomu tłumienia bądź podbicia najważniejszych zakresów pasma i z ich pomocą zoptymalizujesz brzmienie monitorów. Możesz też symulować brzmienie innych zestawów – co oznacza, że sprawdzisz, jak Twoje miksy brzmią np. w systemie samochodowym lub na przenośnym odtwarzaczu. Regulator Low przydaje się także w przypadku, gdy prócz odsłuchów E5 lub E8 korzystasz z dodatkowego subwoofera.
Obok regulacji Acoustic Tuning, w monitorach Eris znajdziesz trój-pozycyjny przełącznik Acoustic Space do zmiany parametrów filtra drugiego rzędu ustawionego na częstotliwości 800 Hz. Przełącznikiem możesz wybrać wartość tłumienia niższego zakresu pasma [bez tłumienia, -2 dB i -4 dB] w przypadku, gdy monitory stoją blisko ściany lub w rogu pomieszczenia. Jeśli nie chcesz tłumić częstotliwości basowych, ustaw przełącznik w położeniu 0 dB.
Taki zestaw regulacji pozwala ustawić liniową charakterystykę odsłuchów i precyzyjnie kontrolować brzmienie ścieżek. Co więcej, można tworzyć symulacje różnych środowisk akustycznych. Nie musisz już słuchać miksów w samochodzie, na tanich głośnikach komputerowych czy domowym zestawie stereo, aby sprawdzić jak muzyka zabrzmi na innych systemach. Zamiast tego zmień charakterystykę brzmienia monitorów Eris i przetestuj miksy bez wychodzenia ze studia. Żadne inne odsłuchy w tym przedziale cenowym nie zapewnią ci takich możliwości kontroli brzmienia.
Problem zakłóceń zewnętrznych dotyka większości głośników. Jednak monitory Eris wyposażono w system zabezpieczeń przed większością z nich. Ekranowanie elektromagnetyczne izoluje przed zakłóceniami radiowymi, które często przedostają się do sygnału i mogą być słyszalne [jeżeli kiedykolwiek słyszałeś jak w głośniku wzmacniacza gitarowego nagle pojawia się głos lektora z audycji radiowej, będziesz wiedział, o jakie zakłócenia chodzi].
Monitory Eris posiadają też zabezpieczenie przed przegrzaniem i układ anty-przepięciowy zapobiegający zniszczeniu głośników w przypadku zwarcia na końcówkach.
W końcu, wzmacniacze mocy wyposażono w system „miękkiego startu”. Nigdy nie doświadczysz – powodującego uszkodzenia – trzasku w głośnikach w momencie ich włączenia.
W tym momencie powinno być jasne, że monitory z serii Eris oferują znacznie więcej, niż można spodziewać się po budżetowych odsłuchach studyjnych. Co typowe dla PreSonusa, odsłuchy zbudowano z wysokiej jakości komponentów, cała konstrukcja budzi zaufanie, a monitory grają dźwiękiem profesjonalnej jakości. Eris’ki mają niewielkie wymiary, są lekkie i wyglądają tak samo zawodowo, jak brzmią.
Tym, co naprawdę wyróżnia je spośród reszty odsłuchów w podobnym zakresie cenowym jest system regulacji barwy, za pomocą którego użytkownik może dopasować charakter brzmienia dokładnie według własnych potrzeb.
Ale, nie ufaj nam tylko i wyłącznie na słowo. Odwiedź najbliższego partnera handlowego Audiostacji i na własne uszy przekonaj się jak grają modele Eris E4.5, E5 i E8!
Wejścia:
◾ Niesymetryczne stereo 1/8″
◾Symetryczne ¼” TRS
◾Niesymetryczne RCA
Wydajność:
◾Pasmo przenoszenia: 70 Hz – 20 kHz
◾Zwrotnica – częstotliwość podziału: 2.8 kHz
◾Wzmacniacz przetwornika niskotonowego: 25 W/głośnik
◾Poziom szczytowy SPL [z 1 metra]: 100 dB
◾Przetwornik niskich częstotliwości: 4.5-cala, kewlarowy
◾Przetwornik wysokotonowy: 1-calowy, kopułka jedwabna
◾Impedancja wejściowa: 10 kΩ
Układ regulacji:
◾Regulacja poziomu Volume: Potencjometr liniowy [A]
◾Regulacja pasma środka: -6, 0, +6 dB
◾Regulacja pasma wysokiego: -6, 0, +6 dB
◾Filtr górno-przepustowy [Low Cut]: Ust. neutralne, 80 Hz, 100 Hz
◾Regulacja Acoustic Space: Charakterystyka płaska, -2, -4 dB
Zabezpieczenia:
◾Ekranowanie elektromagnetyczne [przed zakłóceniami radiowymi]
◾Układ anty-przepięciowy
◾Zabezpieczenie przed przegrzaniem
◾Włącznik/wyłącznik transjentów
◾Filtr subdźwiękowy
◾Bezpiecznik napięcia
Zasilanie:
◾100-120 V ~50/60 Hz lub 220-240 V ~50/60 Hz
Kolumna:
◾Laminowana winylem, płyta średniej gęstości
Budowa:
◾Szerokość: 163 mm
◾Głębokość: 180 mm
◾Wysokość: 241 mm
◾Waga: 5,9 kg
Sposoby dostawy | Nazwa | Czas dostawy | Cena |
---|---|---|---|
Odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym | Prosimy o odbiór towaru do 7 dni roboczych. | Za darmo! | |
DPD - Kurier | 2 dni robocze | Za darmo! | |
DPD Przesyłka COD ( pobranie przy dostawie ) | 2-3 dni robocze | Za darmo! |
* Dla zakupów powyżej 500,00zł darmowa dostawa!